Dostęp do bezpiecznych dużych zbiorów danych jest ważnym krokiem na drodze dotarcia do użytkownika. Takie informacje można uzyskać za pośrednictwem zamkniętych ekosystemów Google, Meta i TikTok, tak zwanych Walled Gardens. Platformy umożliwiają tworzenie i zarządzanie firmami reklamowymi przy użyciu zaawansowanych technologii i algorytmów w celu przyciągnięcia najbardziej odpowiednich segmentów.
Paweł Biernatowski, dyrektor handlowy innowacyjnego Digital Hubu WR Digital, zapoznaje się z funkcjami i możliwościami narzędzi AI.
Do niedawna reklamodawcy pracowali wyłącznie z aktualnym popytem-przyciągali tych, którzy są już gotowi do zakupu. Po opracowaniu tego segmentu trzeba było szukać dodatkowych sposobów promocji. Ale Google wprowadził zmiany w sposobie działania ekosystemu i zmienił podejście do wyświetlania reklam.
Platforma dodała narzędzia, które pozwalają pracować na środkowym etapie lejka sprzedaży z nowymi odbiorcami-tymi, którzy nie są jeszcze gotowi do zakupu, ale mogą być zainteresowani produktem lub usługą. Dzięki odpowiedniemu modelowi atrybucji można uzyskać nie tylko zasięg, ale także przyciągnąć klientów.
Nowy format reklamy wykorzystuje moc sztucznej inteligencji. Za pomocą narzędzia powstaje popyt wśród odbiorców, którzy studiują oferty w sieci, ale nie są jeszcze zaznajomieni z produktami lub usługami. Reklamy są umieszczane na zaufanych platformach: “zimna” publiczność zwraca uwagę na reklamę – powstaje popyt.
Takie firmy stały się alternatywą dla firm Discovery, z tą różnicą, że kampania Demand Gen zamyka całą komunikację użytkowników w jednym ekosystemie. Dzięki Demand Gen możliwe jest generowanie popytu i pozyskiwanie potencjalnych klientów za pomocą platform rozrywkowych i wizualnych Google. Zalety obejmują również dokładne kierowanie i zbieranie odpowiednich rekomendacji, szeroki zasięg i wysokie prawdopodobieństwo konwersji.
Zalety narzędzia są następujące:
W ramach kampanii Performance Max reklamy są wyświetlane jednocześnie we wszystkich kanałach Google Ads. Takie podejście pozwala uzupełnić zwykłą reklamę i przyciągnąć nowych klientów, którzy są gotowi do działania konwersyjnego.
Google AI znajduje odpowiednich odbiorców-potencjalnych klientów. Widzą wiadomości we wszystkich kanałach ekosystemu. Sztuczna inteligencja zajmuje się optymalizacją stawek, dopasowywaniem zapytań, a nawet tworzeniem reklam. I dobrze sobie radzi: jak pokazują statystyki, konwersja rośnie o 18%!
Zalety narzędzia obejmują:
Narzędzie zbiera szczegółowe dane dotyczące kampanii reklamowych i słów kluczowych, działając jako niezbędny asystent w kwestii optymalizacji przepływu pracy. Pozwala szybko uzyskać informacje o wydatkach na różne rodzaje reklam i ich wkładzie w konwersje w Mapach Google i Google Analytics.
Narzędzie AI automatyzuje kampanie reklamowe: dopasowuje odbiorców, tworzy kreacje, przyczynia się do zmniejszenia CPA. Jednocześnie liczba kreacji dla jednej reklamy może osiągnąć 150.
Zalety narzędzia:
To narzędzie pozwala śledzić działania użytkowników w witrynie i analizować je w celu optymalizacji kampanii reklamowych. W przeciwieństwie do piksela, CAPI jest niezależny od plików cookie i zachowuje prywatność danych. Dzięki niemu można bezpiecznie przesyłać dane bezpośrednio z serwera i znaleźć odpowiednich odbiorców do wyświetlania reklam. Utrata danych jest zmniejszona o 10-20% w porównaniu ze zwykłym pikselem.
Jakie są zalety CAPI?
Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, które oferują dziś Google, Meta i TikTok, zmieniają podejście do organizacji kampanii. Nie można zignorować pojawienia się innowacyjnych narzędzi, które pomagają skutecznie dostosowywać reklamy. Automatyzują one wiele procesów, co oszczędza czas i zasoby, a także stają się zaletą dla biznesu na rynku cyfrowym.