Jak uruchamiać inteligentne kampanie reklamowe za pomocą nowych narzędzi AI od Google, Meta i TikTok - WR Digital

Jak uruchamiać inteligentne kampanie reklamowe za pomocą nowych narzędzi AI od Google, Meta i TikTok

Jak uruchamiać inteligentne kampanie reklamowe za pomocą nowych narzędzi AI od Google, Meta i TikTok

Dostęp do bezpiecznych dużych zbiorów danych jest ważnym krokiem na drodze dotarcia do użytkownika. Takie informacje można uzyskać za pośrednictwem zamkniętych ekosystemów Google, Meta i TikTok, tak zwanych Walled Gardens. Platformy umożliwiają tworzenie i zarządzanie firmami reklamowymi przy użyciu zaawansowanych technologii i algorytmów w celu przyciągnięcia najbardziej odpowiednich segmentów.

Paweł Biernatowski, dyrektor handlowy innowacyjnego Digital Hubu WR Digital, zapoznaje się z funkcjami i możliwościami narzędzi AI.

Do niedawna reklamodawcy pracowali wyłącznie z aktualnym popytem-przyciągali tych, którzy są już gotowi do zakupu. Po opracowaniu tego segmentu trzeba było szukać dodatkowych sposobów promocji. Ale Google wprowadził zmiany w sposobie działania ekosystemu i zmienił podejście do wyświetlania reklam.

Platforma dodała narzędzia, które pozwalają pracować na środkowym etapie lejka sprzedaży z nowymi odbiorcami-tymi, którzy nie są jeszcze gotowi do zakupu, ale mogą być zainteresowani produktem lub usługą. Dzięki odpowiedniemu modelowi atrybucji można uzyskać nie tylko zasięg, ale także przyciągnąć klientów.

Jak uruchamiać inteligentne kampanie reklamowe za pomocą nowych narzędzi AI od Google, Meta i TikTok
Demand Gen od Google

Nowy format reklamy wykorzystuje moc sztucznej inteligencji. Za pomocą narzędzia powstaje popyt wśród odbiorców, którzy studiują oferty w sieci, ale nie są jeszcze zaznajomieni z produktami lub usługami. Reklamy są umieszczane na zaufanych platformach: “zimna” publiczność zwraca uwagę na reklamę – powstaje popyt.

Takie firmy stały się alternatywą dla firm Discovery, z tą różnicą, że kampania Demand Gen zamyka całą komunikację użytkowników w jednym ekosystemie. Dzięki Demand Gen możliwe jest generowanie popytu i pozyskiwanie potencjalnych klientów za pomocą platform rozrywkowych i wizualnych Google. Zalety obejmują również dokładne kierowanie i zbieranie odpowiednich rekomendacji, szeroki zasięg i wysokie prawdopodobieństwo konwersji.

Zalety narzędzia są następujące:

  • poprawa jakości odbiorców poprzez zaangażowanie tych, którzy aktywnie angażują się w treści;
  • konwersje użytkowników na sprzedaż i prace nad impulsywnymi zakupami;
  • utrzymanie zainteresowania i unikanie „wypalenia” poprzez różnorodność formatów i miejsc docelowych;
  • korzystanie z unikalnych witryn Google w celu zwiększenia zasięgu;
  • precyzyjne ustawienia, aby przyciągnąć podobnych użytkowników;
  • wzrost klikalności dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji Google;
  • koszt za akcję jest o 61% tańszy w porównaniu z płatnymi kampaniami.
Power Pair-Zaktualizowane narzędzie Google Performance Max Ads

W ramach kampanii Performance Max reklamy są wyświetlane jednocześnie we wszystkich kanałach Google Ads. Takie podejście pozwala uzupełnić zwykłą reklamę i przyciągnąć nowych klientów, którzy są gotowi do działania konwersyjnego.

Google AI znajduje odpowiednich odbiorców-potencjalnych klientów. Widzą wiadomości we wszystkich kanałach ekosystemu. Sztuczna inteligencja zajmuje się optymalizacją stawek, dopasowywaniem zapytań, a nawet tworzeniem reklam. I dobrze sobie radzi: jak pokazują statystyki, konwersja rośnie o 18%!

Zalety narzędzia obejmują:

  • umieszczanie reklam w wyszukiwarce, YouTube, rekomendacjach, Gmailu, mapach z zasięgiem szerokiego grona odbiorców;
  • skuteczną dystrybucję reklam bez konfliktów pomiędzy różnymi kanałami;
  • automatyczne funkcje Google, określające intencje i zainteresowania konsumentów w czasie rzeczywistym, wybierając nowe segmenty klientów;
  • zwiększenie prawdopodobieństwa konwersji poprzez kierowanie na użytkowników skłonnych do zakupów impulsowych;
  • optymalizację wszystkich etapów kampanii reklamowej, aby uzyskać lepsze wyniki.
PMAX - kampanie Google Ads

Narzędzie zbiera szczegółowe dane dotyczące kampanii reklamowych i słów kluczowych, działając jako niezbędny asystent w kwestii optymalizacji przepływu pracy. Pozwala szybko uzyskać informacje o wydatkach na różne rodzaje reklam i ich wkładzie w konwersje w Mapach Google i Google Analytics.

Zalety PMAX obejmują następujące cechy:
  • szczegółowe informacje na temat alokacji budżetu i skuteczności kampanii, które pomagają podejmować świadome decyzje;
  • zmniejszenie kosztów i zwiększenie przychodów poprzez efektywną dystrybucję środków reklamowych;
  • szybka identyfikacja nieskutecznych kampanii i kanałów, co pozwala szybko dostosować strategię i wyprzedzić konkurencję.
Advantage + od Meta

Narzędzie AI automatyzuje kampanie reklamowe: dopasowuje odbiorców, tworzy kreacje, przyczynia się do zmniejszenia CPA. Jednocześnie liczba kreacji dla jednej reklamy może osiągnąć 150.

Zalety narzędzia:

  • Koncentruje się na zwiększaniu sprzedaży.
  • Nadaje się do handlu elektronicznego i detalicznego.
  • Pomaga osiągnąć cele przy mniejszej liczbie firm.
  • Skraca czas konfiguracji reklam.
  • Przyciąga większą liczbę potencjalnych nabywców.
  • Zapewnia spersonalizowane podejście do każdego klienta.
  • Przyczynia się do zmniejszenia CPA i zwiększenia ROI kampanii.
Tik Tok Events API (CAPI)

To narzędzie pozwala śledzić działania użytkowników w witrynie i analizować je w celu optymalizacji kampanii reklamowych. W przeciwieństwie do piksela, CAPI jest niezależny od plików cookie i zachowuje prywatność danych. Dzięki niemu można bezpiecznie przesyłać dane bezpośrednio z serwera i znaleźć odpowiednich odbiorców do wyświetlania reklam. Utrata danych jest zmniejszona o 10-20% w porównaniu ze zwykłym pikselem.

Jakie są zalety CAPI?

  • Dokładne śledzenie konwersji poprawia kierowanie.
  • Zmniejszenie strat danych o 10-20%.
  • Dokładna ocena skuteczności reklamy na wszystkich etapach-od Poznania marki po zakup.
Podsumowując

Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, które oferują dziś Google, Meta i TikTok, zmieniają podejście do organizacji kampanii. Nie można zignorować pojawienia się innowacyjnych narzędzi, które pomagają skutecznie dostosowywać reklamy. Automatyzują one wiele procesów, co oszczędza czas i zasoby, a także stają się zaletą dla biznesu na rynku cyfrowym.

Porady marketingowe
Zapisz się do naszego newslettera, aby jako pierwszy dowiedzieć się o innowacjach walled gardens!
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych
— Chętnie podzielimy się z Tobą doświadczeniami z udanych kampanii i porozmawiamy o innowacyjnych produktach Google, Meta i TikTok.
Paweł Biernatowski
Commercial Director
Nasz zespół jest gotowy, aby pomóc Ci na każdym etapie — od strategii po realizację. Wypełnij formularz lub zadzwoń do nas, a my zaproponujemy najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.
Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Чекбокс
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę
na politykę przechowywania danych osobowych