Badając słowa kluczowe, ważne jest, aby wziąć pod uwagę nie tylko ich popularność w Twojej branży, ale także intencje (intencję zapytania) grupy docelowej. Są one powiązane z celami leżącymi u podstaw wyszukiwanego hasła. Aby je zidentyfikować, zwróć uwagę na konkretne frazy i hasła, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarki.
Istnieją cztery główne typy intencji słów kluczowych:
Informacyjne. Gdy użytkownik chce uzyskać informacje o produkcie. Często zawierają pytania „jak” i „co”. W takich przypadkach wyszukiwarka szuka bardziej szczegółowych informacji na dany temat.
Handlowy. Użytkownik jest gotowy do zakupu, wie, czego potrzebuje i szuka informacji, gdzie to znaleźć.
Geolokalizacja. Są to zapytania, które uwzględniają Twoją bieżącą lokalizację, aby zapewnić trafniejsze wyniki.
Nawigacyjne. Typ zapytań wprowadzanych przez użytkowników, aby znaleźć określoną witrynę lub stronę internetową.
Istnieje kilka narzędzi, których możesz użyć do określenia słów kluczowych na podstawie intencji użytkownika: Google Keyword Planner, Ubersuggest i Answer the Public. Dodatkowo przydadzą się narzędzia do masowego odbioru kluczy – Key Collector, Keyso, Topvisor.
Słowa kluczowe o niskiej częstotliwości wyszukiwania mają wyższy potencjał konwersji, ponieważ użytkownik dokładnie wie, czego potrzebuje. Takie frazy odzwierciedlają konkretne zamiary potencjalnego klienta. Na przykład słowo „buty” jest popularnym słowem kluczowym, podczas gdy fraza „kup zimowe tenisówki adidas dla mężczyzn” to przykład bardziej szczegółowego słowa kluczowego o niskiej liczbie zapytań, które dokładniej odpowiada na potrzeby kupującego.
Słowa kluczowe o średniej i niskiej częstotliwości wyszukiwania są niezwykle wartościowym źródłem ruchu, szczególnie w takich przypadkach jak obszary o wysokiej konkurencji, zwiększenie konwersji oraz poprawa pozycji nowych stron, pod warunkiem, że zawierają one treści spełniające oczekiwania użytkowników.
Zanim zaczniesz optymalizować użyteczność, zadaj sobie trzy pytania: jakie elementy i informacje na stronie są najważniejsze? Jak sprawić, żeby były bardziej zauważalne? Czy te elementy/informacje można wykorzystać w opisie produktu?
Aby usprawnić optymalizację, dodaj nie tylko opis ze słowami kluczowymi, ale także wezwanie do działania, które motywuje użytkownika do podjęcia docelowej akcji: zadzwoń, wypełnij formularz, dodaj przedmiot do koszyka.
Staraj się zachować równowagę, aby użytkownik mógł dobrze zapoznać się z produktem, ale jednocześnie nie przeciążaj opisami.
Aby zoptymalizować obrazy: użyj zdjęcia o odpowiednim rozmiarze; dodaj podpisy ze znacznikami alt; wpisz poprawne słowa kluczowe w nazwach plików.
Recenzje są kluczowe dla sukcesu w e-commerce, pomagając budować zaufanie i zwiększać konwersję. Zachęcaj klientów do wystawiania opinii poprzez automatyczne wiadomości po zakupie, kody QR na opakowaniach oraz oferowanie rabatów i bonusów jako motywacji.
Łączenie (linkowanie wewnętrzne) poprawia nawigację i wygodę użytkownika. Linki wewnętrzne pomagają wyszukiwarkom dokładniej zaindeksować witrynę, określić strukturę i znaczenie treści, a także wydłużyć czas spędzany przez użytkowników w witrynie i zmniejszyć współczynnik odrzuceń.
Skuteczne linkowanie przyczynia się do bardziej równomiernego rozłożenia soku linkowego, poprawia widoczność ważnych stron w wyszukiwarkach i podnosi ich ranking.
Wysokiej jakości linki sygnalizują wyszukiwarkom, że Twoja witryna jest wiarygodna, a także pomagają poprawić jej pozycję w rankingu pod kątem odpowiednich słów kluczowych.
Aby budować wartościowe linki zwrotne, warto pisać wpisy gościnne, korzystać z reklam w sieciach społecznościowych, udostępniać treści na platformach społecznościowych, publikować komunikaty prasowe, aktualności i artykuły, tworzyć infografiki i udostępniać je online, a także wymieniać się linkami z zaufanymi stronami.
Regularne publikowanie wysokiej jakości, angażujących treści pomaga zwiększyć ruch organiczny, budować zaufanie klientów, poprawiać rankingi witryn i budować reputację eksperta w swojej niszy.
Na swojej witrynie możesz zamieszczać różnorodne treści, takie jak artykuły-instrukcje, publikacje odpowiadające na najczęściej zadawane pytania, informacje o nowych produktach, glosariusze, treści generowane przez użytkowników, recenzje wideo czy tekstowe opinie klientów.
Media społecznościowe, choć nie mają bezpośredniego wpływu na SEO, przyczyniają się do zwiększenia świadomości marki, pozwalają ludziom lepiej poznać Twoją firmę i wpływają na większą liczbę wzmianek o niej.
Udostępnianie interesujących i wartościowych treści z Twojej strony internetowej w mediach społecznościowych może przynieść korzyści w postaci wzrostu ruchu, zwiększonej widoczności, poprawy lokalnego SEO, rozszerzenia zasięgu treści, wzmocnienia świadomości marki oraz zwiększenia liczby linków zwrotnych.